maandag 1 augustus 2016

nieuwe hobby

Als je mijn blog leest dan zie je dat ik vooral brei en haak. Het vervelende van deze technieken vind ik alleen dat het vrij lang duurt voordat je iets af hebt. baby kleertjes gaat dan nog redelijk rap, maar mijn baby's zijn inmiddels peuters. Het maken van kleertjes duurt inmiddels dan ook tweekeer zo lang. Om nog maar niet te spreken over een trui of vest voor mezelf. Daarom heb ik mijn naaimachine weer eens afgestoft. Ik was al tijden fan van het weblog van Griet (emmaenmona.blogspot.nl). Nu besloot ik het zelf ook weer eens te proberen. Want zulke mooie jurkjes maak je niet met een brei- of haaknaald.

Na wat gerommel en gepruts kwam dan mijn eerste geslaagde kledingstuk onder de naaimachine vandaan. Een mouwloze kaptrui voor Luuk. Ik gebruikte een patroon uit de Ottobre. het rode randje tussen de panden verzon ik er zelf bij. Hier ga ik er vast nog meer van maken. mouwloze truien en vesten geven kinderen veel bewegingsvrijheid, en daarom vind ik ze fijn.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten